BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 8, 2010

Suaramu...

Bismillahirrahmanirrahim...

Melewati Isya' semalam ana melangkah keluar kelas.. Selesai menjawab test Metodologi Pendalilan Ilmu Kalam.. Alhamdulillah...Dengan sabar ana menjawab ditambah pula berperang dengan sakit yang singgah ditubuhku. Ya Allah, kuatnya ujian untuk sampai jalan jihadMu.. Tika jawab test, Ana cuba mampu mengenggam pen yang hanya tulis beberapa kalimah arab je..Segala usaha hafalanku juga hilang terbang ntah kemana.. Berat sangat rasanya kesakitan. Ana hadirkan Allah dalam hati ana. Ana tak kuat. Dengan belas kasih sahabat-sahabat, mereka tolong ana bagi jawapan sedikit.. Terimakasih sahabat. Terimakasih Ya Allah.. Kau hadirkan juga sahabat yang amat memahami diriku..

Pulang ana ke hostel macam ada yang tak kena dalam jiwa ana.. Lihat lautan langit yang cuma beberapa kurang dikunjungi bintang.. Dengan sakit yang tidak kebah-kebah lagi, jiwa ana terusik, terpanggil-panggil untuk hubungi Mujahidah Cinta ana.. Ana call suara itu yang ana rindu sangat..Saat terdengar je suara itu, airmata ana berombak-ombak dimata..

Assalamualaikum...Ye angah anak emak..
Wa'alaikumussalam.. Rindu sangat kat emak.. Lama tak dengar suara emak..


Terus terpacul kerinduan ana pada emak sampai khabar pun tak sempat lagi ditanya hihihi..Macam -macam ana berbual dengan emak.. Sampai sakit yang dirasai berkurangan..

Emak, angah nak final exam dah.. Emak doakan angah ye..

Ye..Emak selalu doakan. Kenapa suara anak emak lemah??


Eherm2 ana perbetulkan suara ana bagi hilang kemusyikalan fikirannya..
Ana tukar topik..

Emak, tadi angah dapat anugerah dekan..

Yeke.. Tahniah angah..Angah kena kuat..


Emak macam tahu je ana sedang lemah. Betullah naluri ibu itu kuat memahami anaknya. Adakala tidak pernah tersingkap dasar fikiran kita akan apa yang terbuku dihati ibu kita..Tapi begitulah kaya ibu dengan telepati perasaan anaknya..Lega sudah hati dengar suara emak abah. Inspirasi jihad ana. Ana bawa suara itu sampai lena dilayar malam..



Angah.. Nasi Goreng Cina satu...

Angah.. Nak Milo Blanded satu...


Esoknya..

Angah.. Nak nasi goreng..

Afiq nak nasi warna ape? Hitam? Merah? Kuning?

Nak warna kuning heeeee

Petang nanti angah masak cendawan goreng tau =)


Sebaris gigi ditayangnya..Insan yang selalu bermanja dengan ana. Terkenang suara kecil adik bongsu. Dia ingat ana ni chef ke? Tak mengapa dah tanggungjawab seorang kakak. Paling tak tahan kalau permintaan dia...

Angah.. Afiq nak masakan lauk special.. Afiq lapar..

Kadang-kadang penat melayan karenah permintaan adik-adik.. Tapi rasa puas bila tengok mereka makan..



Semua tunggu angah balik ye...Hiiii..

0 comments: