BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 25, 2010

أشهد أن لا إله إلا الله...

Begitu pantas kau lalui.. Detik titik-titik angka yang tersusun dikamarmu dilalui..Tiap detik kau dilangkaui kadang-kadang tidak pasti ..tidak sedar apa yang kita lakukan.. Insan yang tidak menghargaimu pasti rugi seumur hidupnya.. Untungnya disebalikmu.. Mahalnya hargamu..


Allah berfirman : Demi masa. Sesungguhnya, manusia dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling mengingati untuk kesabaran.

Itulah masa.. Masa yang sekarang detiknya seperti air.. Baru buka laptop (buka laptop pun ambil masa yang lama..ish..) Tambah lagi sekarang ana dalam berjuang final exam.. Dari hari Isnin sampai hari khamis deret je exam.. Kepala sakit berpusing dengan mata-mata sekali berpusing.. Memang perit nak lalui jihad ni.. Belum lagi jihad peperangan yang Nabi S.A.W serta sahabatnya terdahulu lalui.. Silap-silap mata ana ni pun boleh ketar.. Macam mana tu ek?(^ ^)

Laju laluan masa tup tup.. dah berapa paper terbang dijawab..
Masa berganti masa dalam detik exam ni..

Zaaap!!

Ana juga dikejutkan dengan berita seorang Serikandi tempat ana menadah ilmu masuk Islam.. Meremang mendengar tambah lagi serikandi tersebut terus memakai purdah.

Masyallah..Alhamdulillah…

Allah..

Nikmat hidayah yang Pemilik nyawa kita tidak pernah putus-putus memberi peluang hatta sekalipun dikalangan orang kafir. Serikandi tersebut telah menemui kebenaran Islam yang selama ni dicari-cari.. Akhirnya dia jumpa dan terus masuk Islam tanpa diketahui oleh keluarganya di Sarawak.. Sejuk melihat si pemakai berlitup penuh..

Bukan nak kata.. Ana nasihat pada sahabat-sahabat ana juga pada diri ana juga. Orang kafir yang masuk Islam pun dah cari kebenaran dan dia jaga semua auratnya tetapi malu ana rasakan.. Muslimin muslimat yang sudah lama dan lahir dengan darah Islam juga tidak mencapai lagi tahap yang menjumpai kebenaran tu.. Aurat, pergaulan dan pelbagai lagi.. Serikandi tersebut menjaga aurat penuhnya tambah lagi tangannnya dengan memakai sarung lengan.. Ana dengar dari sahabat-sahabat merasa takjub yang teramat sangat..

Pintu hidayah terbuka bila-bila sahaja Allah kehendaki.. Muhasabah hati ana.. Tidak terucap kata-kata. Hanya mampu menangis dalam hati tanda kesyukuran padaNya.. Ingatlah Muslimin Muslimat.. Kita di dunia sentiasa dilahirkan dengan kemewahan dunia sebenarnya tidak mencapai lagi kemewahan akhirat.. Tidak tahu samada kita capai atau tidak lagi. Kebenarannya apa yang kita lakukan di dunia terutama seorang wanita yang tidak menjaga auratnya, ayah kita sahabat..Ayah yang sentiasa bersama kita suka duka tapi Ayah kita yang diseksa.. Disebabkan dosa kita ayah kita kena seksa azab yang pedih.. Sayang ke kamu pada ayah sendiri??

Tahap mana kamu sayang ibubapa jika kamu sendiri menempah azab buat ibubapa kamu sendiri. Besarnya tanggungjawab sebagai seorang ayah.. Kita muslimat jagalah.. Mahal dirimu.. Tak lama lagi dah kita nak capai tempat yang abadi sana..

0 comments: